Pages

Sabtu, 12 Februari 2011

cuti???

xtaw nk bermula ngn ape...tpi yang penting ucapan salam, ASSALAMUALAIKUM.....


rase jari ni kaku n kepale otak ni beku cz dah lme xupdate blog ni...sbb sblm ni cuti sbln...so mmg btul2 cuti r...hahaha..


Mmg best law cuti ni...lagi2 yg bljr jauh2 ni...balik j umah pekene masakan bonda tersayang...pergh...mmg xckup 2 pinggan....plus lauk kegemaran n mcm2 r kat umah 2...sng cite bgn pagi bkk tudung saji dah ade mknn...bkk icebox ade buah plak...pergh...mmg berat badan naik r.....tpi bese r..time cuti cmni r proses menambah berat badan..hahahaha...


nak cite cket sal mule2 aku start cuti....


last paper exam aku ape ntah ari2...aku lupe da....tpi ni yg aku nk kongsikan...abis j paper 2 aku rse cm bru lahir j....cz subjek aku mmg ssh dlm byk2 sem...tpi alhamdulillah...result yang aku dpt ok r jgk...tpi ni bkn cte sbnrnye...aku nk cte sal mlm hari...aku ngn mmber aku,epol,paan n ajim pg pekene steamboat kat taman pelangi indah...area2 taman gaya...memang samok r(ayat landak kawan)....cz aku just byr RM18 sorg tok makan smp mampos...hahaha(sory terkasar)....2 yang best antara steamboat kat jb ni...hahaha...mmg byk jenis hidupan laut yg ade kat c2...tpi yg len pon ade gak...cam nasi,mee,sayur n len2 r....tpi yg paling best gak aku dapat mkn byk eskrem...mmg puas.....


hahaha...2la first time aku mkn byk2 cm2....


*aku rse la kan landak kawan ni leh msok rncgn jalan2 cari mkn r...byk tmpt mkn kiteorg...huhuhuhu


keesokan harinya pula....


aku bersama temanku,ajim bertolak meninggalkan Jb ni tuk pulang bercuti.....dengan berbekalkan motosikal EX5 n segala kelengkapan bergerak menuju ke negeri dimana tmpt penyu byk bertelur,TERENGGANU....sume xcye aku n ajim ni blik ke TERENGGANU....cz jauh kot....hahaha...tpi ni kali ke2 aku balik ngn kuda merah aku....hahahaha.....aku memulakan perjalanan pkul 6.45 pagi n selama 8 jam moto aku ni berbunyi tanpa menghiraukan keadaan sekeliling..huhuhu....aku memulakan perjalanan ngn cuaca yg sjuk n mendung....aku merentasi ULU TIRAM - KOTA TINGGI - MERSING - ROMPIN - PEKAN - KUANTAN.....memang petak la bontot ni...hahaha...tpi apekan daye nk cutinyer pasal.....tpi cuaca mendung 2 cume seketika cz smp j pekan aku dibasahi hujan seolah2 tidak memberikan aku meneruskan perjalanan...tpi aku sanggup meneruskan perjalanan walaupun bsh........hujan 2 mengiringi aku smp ke rumah nenek ku yg terletak di kemaman.....smp j umh nnk aku tbe2 ade org memanggil aku..."uncle" ....ni xsah ag msti anak buah aku ni(ADRIANA INSYIRAH)...hahaha....rindu aku pada dia......then aku wt ape yg ptt sblm aku ni djgkiti demam....pas2 aku pon ape ag tros cekik(ayat bdk2 DTE)....N then tdo....bgn j tdo aku terkejut npe family aku ni berkerumun kat dpur?????




                                                                   ni la kude merah aku


hahaha....misteri.....

to be continue....

1 ulasan: